Poznáte to, prídete po celom dni domov z práce a musíte toho toľko stihnúť – navariť večeru, upratať, skontrolovať prípravu detí na ďalší deň. O koľko jednoduchšie by to bolo, ak by kontrola detí zahŕňala iba skontrolovanie už hotových domácich úloh, prípadne „preskúšanie“.
V skutočnosti je realita mnohých domácností taká, že táto kontrola zahŕňa oveľa viac vecí, ako by sa rodičom páčilo. Začína to tým, že sa skontroluje dnešný rozvrh a zistí sa, aké predmety dnes dieťa absolvovalo. Potom rodič zistí, z čoho všetkého má domáce úlohy a akého sú charakteru. Následne sa do nich spolu s dieťaťom pustia. Po urobení si domácich úloh sa pozrú na rozvrh nasledujúceho dňa a zistia, na aké predmety sa musí dieťa pripraviť (naučiť sa na skúšanie alebo písomku). Potom sa spoločne učia – toto z našej skúsenosti často prebieha tak, že sa rodič danú látku naučí a potom ju vlastnými slovami prerozpráva dieťaťu. Následne dieťa preskúša. V niektorých rodinách zvyknú rodičia chystať deťom učebnice na ďalší deň. Znie to ako dlhý proces, však? A to sme tam ešte nezarátali správanie sa dieťaťa počas celej tejto prípravy (nesústredenosť, nechuť, odbiehanie, … )
A čo ak by bola domáca príprava vášho dieťaťa samostatnejšia? Ak by bolo vašou jedinou úlohou pozrieť sa, či je dieťa pripravené na ďalší deň. Asi by vám to ušetrilo veľa času a nervov. 🙂 Tak ako mamine našich žiakov Peťka a Viky.
„PRVOTNÝ STAV – Peťko (integrovaný kvôli zraku) – problémy so samostatným učením sa, hoci mu to myslí celkom dobre.
ZMENY – Chodil 1x týždenne. Ťažko sa mi hodnotia zmeny, neboli až tak viditeľné, hoci by som povedala, že po absolvovaní doučovania bola jeho domáca príprava samostatnejšia, čo sa potom čiastočne odrazilo aj na známkach (pozitívne). Iné zlepšenia som nepostrehla. Peťko bol na začiatku negatívne naladený a nechcel tam ísť – po prvej hodine však zmenil názor a zamiloval si to tam, chcel veľmi pokračovať aj po ukončení, takže sme ho nemuseli nútiť. Určite vás odporúčam.“
mama Jana
„VSTUPNÁ SITUÁCIA – Viky si mýlila písmenká, mali sme problém aj s písaním a najmä s matematikou.
ZMENY – zautomatizovanie jednotlivých zručností, väčšia istota v písaní písmen, väčšia plynulosť v čítaní.
POKROKY – v čítaní, písaní diktátov (hoci u Viky veľa závisí od stavu udržať pozornosť).
Problémy po necelých troch turnusoch však pretrvávajú – na konci školského roka prišla veľká únava a s tým súviseli aj opätovné neúspechy v škole. Viky miluje BASIC a Lenku – ani v stave najväčšej unavenosti neprotestovala, že tam nejde, práve naopak. Odporúčam vás všade, kde sa dá. Cením si vašu dochvíľnosť, odbornosť a zároveň ľudskosť, flexibilitu v rozvrhu a ústretovosť.
Ako rodič v budúcnosti aj naďalej rada uvítam tipy, ako môžem aj ja doma dieťaťu ešte pomôcť.
Ďakujeme.“
mama Jana
Aj vášmu dieťaťu môžeme pomôcť, aby bola jeho domáca príprava samostatnejšia. Neváhajte nás kontaktovať, aktuálne prebieha letné doučovanie. 🙂
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 602 000
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000